Сокирницький ЗДО Хустської міської ради, Сокирниця
Закарпатська область, Хустський район

Сторінка музичного керівника

 

Музичний керівник: Бряник Марія Михайлівна

Освіта: вища

Стаж роботи: 38 років

Музичний керівник: Баняс Марина Василівна

Освіта: середня спеціальна

Стаж роботи: 19 років

 

 

Музичне виховання - це не виховання музиканта, а насамперед виховання людини.

В.А. Сухомлинський

 

Завдання музичного виховання

       Музика володіє можливостями дії не тільки на дорослих, але й на дітей молодшого віку. Більш того, і це доведено, навіть внутрішньоутробний період надзвичайно важливий для подальшого розвитку людини: музика, яку слухає майбутня мати, робить позитивний вплив на самопочуття дитини, що розвивається (можливо, і формує його смаки і переваги).

З сказаного можна зробити висновок про те, скільки важливо створювати умови для формування основ музичної культури дітей дошкільного віку.

Основними задачами музичного виховання можна вважати:

  • Розвивати музичні і творчі здібності (з урахуванням можливостей кожного) за допомогою різних видів музичної діяльності;
  • Формувати початок музичної культури, сприяти формуванню загальної духовної культури.

Успішне рішення перерахованих задач залежить від змісту музичного виховання, перш за все – від репертуару, що використовується, методів і прийомів навчання, форм організації музичної діяльності та ін. В дитині важливо розвивати все краще, що закладено в ньому від природи; враховуючи схильності до певних видів музичної діяльності, на основі різних природних завдатків формувати спеціальні музичні здібності, сприяти загальному розвитку.

Музичні здібності дітей виявляються у кожного по-різному. У деяких вже на першому році життя всі три основні здібності – відчуття ладу, музично-слухові уявлення і відчуття ритму – виражаються достатньо яскраво, швидко і легко розвиваються, це свідчить про музичність; у інших пізніше, важче. Найбільш складно розвиваються музично – слухові уявлення – здатність відтворювати мелодію голосу, точно інтонуючи або підбирати її по слуху на музичному інструменті. У більшості дітей ця здатність виявляється лише в 5 років. Але відсутність раннього прояву здібностей не є показником слабкості або тим більше відсутність здібностей. Велике значення має те оточення, в якому росте дитина (особливо в перші роки життя). Ранні прояви музичних здібностей спостерігаються, як правило, саме у дітей, які одержують достатньо збагачених музичних вражень.

        Основною формою музичної діяльності в дитячому садку є заняття, які передбачають не тільки слухання музичних творів доступних для сприйняття малюками, навчання їх співу, рухам в музичних іграх і танцях але і навчанню їх грі на дитячих музичних інструментах.

 

Навчання музиці

Часто доводиться чути від батьків: “А чи є у моєї дитини слух?”, “У моєї дитини є музичні здібності, і чи можна їй займатися музикою?”

Навчання музиці важливо для кожної дитини, але намагатися “виростити” професійного музиканта з кожної дитини неможливо і не потрібно. А побачити чи є у дитини музичні здібності можна лише в процесі навчання, більш того, саме в процесі навчання відбувається і розвиток музичних здібностей.

Заняття музикою необхідні кожній дитині, вони допомагають її загальному розвитку, допомагають розвинути відчуття прекрасного.

Навчання музиці покращують характер дітей і благотворно впливають на їх психологічний стан.

Кожна дитина – це яскрава індивідуальність, це унікальний мир, єдине у своєму роді поєднання особливостей особи, характеру, темпераменту. Нескінченна різноманітність людських типів – це безцінний дар, яким обдарувала нас природа. Маленька дитина – це особа, вже здатна на оригінальне мислення, на вираз власного “Я”, на прояву волі. Щоб розвинути і зберегти в дитині особу, здатну на яскраве самовираження, педагог повинен знаходити до кожної дитини особливий підхід.

Прийнято вважати, що навчання дітей музиці слідує починати з 5-6 років. Але існує і інша думка: музичне виховання слід починати з внутрішньоутробного періоду. Перш ніж почати вчитися на якому б то ні було інструменті, той, хто навчається – будь то дитина або дорослий – повинен вже духовно володіти якоюсь музикою: так би мовити, берегти її у своєму розумі, носити в своїй душі і чути своїм слухом. Весь секрет таланту і генія полягає в тому, що в його мозку вже живе повним життям музика раніше, ніж він вперше торкнеться до клавіш або проведе смичком по струні; от чому немовля Моцарт “відразу” заграв на фортепіано і на скрипці.

          Робота музичного  керівника                 

У своїй роботі музичний керівник керується:

  • Законом України «Про дошкільну освіту»;
  • Базовим компонентом дошкільної освіти;
  • Законом України «Про охорону дитинства»;
  • Етичним кодексом педагога;
  • Конвенцією про права дитини;
  • Освітньою програмою «Українське дошкілля».

Дотримується етичного кодексу педагога. Музичний керівний повинен бути компетентним, активним і творчим.

Постійно підвищувати свій професійний та культурний рівень.

Керівник музичний співпрацює з адміністрацією, педагогічним колективом, фізичним інструктором та практичним психологом закладу дошкільної освіти, батьками. З питань музичного виховання дітей надає допомогу у вигляді консультацій, зустрічей. Залучає батьків до організації видовищних заходів, концертів, розваг для дітей. Активно виступає на педагогічних радах.

У своїй роботі керівник музичний опирається на знаннях вікових та індивідуальних особливостей дітей, здійснює індивідуальний підхід до їх розвитку, сприяє створенню умов для гармонійного розвитку малюків, щоб кожна дитина почувала себе затишно в дитячому закладі. Проводить індивідуальну роботу з дітьми, виявляє здібних і обдарованих дітей, сприяє їх творчому розвитку.

В цілому  музичний керівник у своїй роботі ставить такі завдання:

  • підтримувати у дітей бажання слухати музику, емоційно на неї відгукуватися, розповідати про неї;
  • формувати досвід музичних вражень;
  • розвивати музичні здібності;
  • розвивати мислення й творчу уяву;
  • спонукати дітей самостійно визначати настрій, характер музичного твору, засоби музичної виразності;
  • удосконалювати вміння слухати музику, розрізняти її інтонацію, мелодію, змістовне наповнення;
  • вчити слухати та диференціювати тембри інструментів;
  • вправляти в умінні визначати жанрову належність музичного твору;
  • формувати здатність створювати музичний образ;
  • збагачувати уявлення про композиційно-формотворний бік музичного твору;
  • розвивати бажання та вміння втілювати у творчих рухах настрій, характер музичного образу, підтримувати бажання дітей передавати настрій музичного твору в малюнку, театральному дійстві, літературній творчості.

Вище вказані завдання розвитку дошкільника успішно впроваджуються і вправно вирішуються. Головне в роботі музичного керівника – «занурити» дошкільника в розмаїття музики, навчити жити нею, ознайомити з різними засобами виразності, образними рухами, навчити орієнтуватися у просторі, бачити себе серед інших, бути сприятливим до музики, вправним, оптимістично налаштованим.

Основні види роботи, на які орієнтується музичний керівник у своїй роботі:

– профілактична робота – консультування батьків та вихователів;

– діагностична робота – виявлення здібних та обдарованих дітей;

– корекційна робота – активний вплив на процес становлення індивідуальності дитини;

– організаційно-методична робота – аналіз діагностичної роботи, оформлення документації, створення бібліотеки музичної літератури,  створення каталогу аудіо дисків та моно касет.

 Музичний керівник закладу працює в музичній залі та окремому кабінеті, в якому створені умови про проведення індивідуальної роботи з учасниками навчально-виховного процесу, обробки результатів діагностичних обстежень, підготовки до занять.

 Музичний керівник забезпечує в залі й групах достатню кількість різних музичних інструментів, музичних іграшок, костюмів. Вирішує питання щодо виготовлення ігор, музично-дидактичних посібників, атрибутів, наголовників, а також обладнання для лялькового театру.

У музичній залі виділяється місце для збереження технічних засобів навчання, музичних інструментів, музично-дидактичних ігор і посібників, атрибутів, декорацій, зразків святкового оформлення зали, костюмів, грамплатівок, аудіо записів.

Робота музичного керівника в закладі дошкільної освіти здійснюється за такими видами діяльності:

ПЕРШИЙ пов`язаний із залученням дітей до мистецтва музики. Це слухання класичної і сучасної музики, заучування пісень та танців, оволодіння елементарними навичками гри на музичних інструментах.

ДРУГИЙ вид музичної діяльності пов`язаний з грою та художньою літературою, тобто це різного роду музичні ігри, змістом яких є художні тексти: ігри-драматизації у музичному супроводі, народні хороводні ігри зі співом, дитячі оперні вистави за казками, розігрування українських народних пісень.

Відповідно до посадових обов`язків, вимог методики музичного виховання музичний керівнк здійснює таку діяльність:

  1. Проводиться заняття в кожній віковій групі двічі на тиждень відповідно до графіка роботи. Добирає і розучує музичний матеріал; розробляє і планує засвоєння програмових навичок; вчасно готує наочний матеріал, приладдя; планує та проводить, при потребі, індивідуальні заняття з підгрупою та окремими дітьми.
  2. Діагностує рівень музичного розвитку дітей дошкільного віку.
  3. Складає та відповідає за складання сценаріїв свят, програм розваг, підготовку та їх проведення.
  4. Керує роботою вихователя у сфері музичного розвитку дітей шляхом індивідуальних консультацій та групових занять. Під час консультацій керівник музичний ознайомлює вихователів із планом роботи, розучує з ними дитячі музичні твори, обговорює проведені заняття, добирає репертуар для програвання на ранковій гімнастиці, інших заняттях, прогулянках тощо.
  5. Веде роботу з батьками, залучає їх до загального процесу музичного виховання.

Проводить консультації, відкриті заняття; залучається до проведення батьківських зборів.

В кожній групі діє «Куточок для батьків», де поруч з іншими вміщені матеріали з музичного виховання, які готуються музичним керівником

Логін: *

Пароль: *